måndag 11 juli 2011

Kollar du på Touren?


Hade faktiskt inte planerat att kolla på den då jag tröttnat på cykelproffs då det känns som alla bara dopar sig hela tiden. Under de senaste åren har jag religiöst följt de flesta cykeltävlingar. Men, nu bryr jag mig inte längre. 

Men touren pågår och det är nästan omöjligt att inte få lite info om vad som händer. Den senaste lördagen var jag på ett födelsedagskalas och där var det massor av cyklister. Och inte tog det lång tid innan frågan dök upp "Tittar du på touren?"

Alla jag pratade med hade sätt lite av cykeltävlingen. En kollega sa att han hade missat dagens etapp och undrade om han missat något. 

"Äh, Vinokurov gick på en utbrytning men lyckades inte hela vägen. Men det var verkligen något att se honom attackera på sin cykel". 

Sedan kom jag på mig själv och lade genast till "Men han är säkert dopad". Jag hade ju faktiskt svurit på att sluta kolla på proffscykling. Men vad ska man göra. Cykeln är en stor del av mitt liv så är svårt att bara bryta sådär rakt av.