fredag 21 oktober 2011

Cykelfrämjandet

Som ni säkert känner till är cykling något som ligger mig varmt om hjärtat. Att fler folk borde cykla och att politikerna borde ta mer ansvar för detta är en av anledningarna till att jag startade denna blogg. Absolut inte den ända då jag primärt vill skriva om roliga saker som har med cykling att göra, som t.ex. Tweed Run. Men ibland känner jag att jag måste ta lite ton och säga till folk på skarpen. Cykelfrämjandet är en organisation som säkert gör massor av bra insatser för att främja cyklandet i Sverige men varför i *pip* ser deras hemsida ut som den var tillverkad 1990? Hur kan denna organisation inte inse att "utseende" faktiskt påverkar. Känns lite som en lobbyist i en billig dressman-kostym. Så se till att uppdatera er hemsida till 2000-talet och kom med i matchen igen.

För Sverige, För cyklarna, Till framtiden!