fredag 5 augusti 2011

Vad är en automat-växlad beach cruiser cykel?

Surfade precis förbi hos Nirve och hittade en knapp där det stod "Automatic". Undrade lite om det var en ombyggd beach cruiser cykel som blivit en elcykel. Men döm till min förvåning när jag läste och fick veta att det var växlarna på cykeln som var automatiserade. Fördelen skall vara att du nu aldrig behöver oroa dig för att ligga i "fel växel" samt att du slipper problemen med att komma ihåg vilket håll du växlar upp respektive ned på ditt handtag. Intressant nog står det även att denna automatiska lösning kommer göra det enklare att klättra i backar. Mitt största problem med detta är att jag finner det högst personligt vilken växel man vill ligga i. Inte nog med att det beror på ryttaren vilken växel man vill ligga i, för mig personligen beror det också på dagsform. Samtidigt har jag inte testat beach cruisern så ska inte vara allt för hård men min första tanke är "only Americans".


Cykla lugnt!